Εκπαίδευση στη βάση των λαϊκών αναγκών, των αναγκών της Κυπριακής κοινωνίας και της νεολαίας

Ο τομέας της εκπαίδευσης είναι άμεσα συνυφασμένος με ολόκληρη τη κυπριακή πραγματικότητα. Το τι συμβαίνει δηλαδή σήμερα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ειδικά στην δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση, είναι μια μικρογραφία ολόκληρης της κυπριακής κοινωνίας. Η Προοδευτική Κ.Φ., ανέκαθεν στήριζε και συνεχίζει να στηρίζει την εισαγωγή προπτυχιακών προγραμμάτων σε ξένες γλώσσες στα δημόσια πανεπιστήμια, που ανάμεσα σε άλλα θα ανοίξει το δρόμο για προσέλκυση ξένων φοιτητών, όπως και τη δυνατότητα για τους Κύπριους να σπουδάζουν δωρεάν στα αγγλικά στον τόπο τους.

Η απρόσκοπτη πρόσβαση στη δημόσια και πραγματικά δωρεάν παιδεία για όλους ανεξαιρέτως τους φοιτητές, αποτελούσε και αποτελεί πάγια θέση και πρώτη διεκδίκηση μας, γι’ αυτό και δεν θα μπορούσαμε να μην τονίσουμε την επικινδυνότητα που συνοδεύει το νομοσχέδιο περί εισαγωγής αυτοχρηματοδοτούμενων προπτυχιακών προγραμμάτων (με δίδακτρα) στα Δημόσια Πανεπιστήμια της Κύπρου. Κάτι που χωρίς αμφιβολία κατά κανόνα θα οδηγήσει από τη μία στην εισαγωγή φοιτητών που θα  μπορούν οικονομικά να ανταπεξέλθουν στα δίδακτρα και από την άλλη στον αποκλεισμό όλων των υπόλοιπων που αδυνατούν. Αποτέλεσμα αυτού θα αποτελέσει κυρίως και η όξυνση της ανισότητας ανάμεσα στους φοιτητές του τόπου μας, με οικονομικούς και κατ’ επέκταση κοινωνικούς όρους, και μάλιστα με τη σφραγίδα της κυβέρνησης ΔΗΣΥ – Αναστασιάδη και των Δημόσιων Πανεπιστημίων.

Σε μια περίοδο που αρκετοί νέοι και νέες οι οποίοι αποτυγχάνουν να εξασφαλίσουν θέση στα δημόσια πανεπιστήμια του τόπου μας, αναγκάζονται είτε να ξοδέψουν δεκάδες χιλιάδες ευρώ για τις σπουδές τους σε ένα Ιδιωτικό Πανεπιστήμιο, είτε να επιλέξουν να σπουδάσουν στην Ελλάδα, είτε ακόμη και να μην σπουδάσουν.

Ως Προοδευτική Κίνηση Φοιτητών υπογραμμίζουμε πως το συγκεκριμένο ζήτημα πρέπει να αντιμετωπίζεται στη βάση των λαϊκών αναγκών, των αναγκών της κυπριακής κοινωνίας και της νεολαίας μας. Τέλος θα σταθούμε ανάχωμα απέναντι στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο, το οποίο και οδηγεί σε ξεκάθαρη αλλοίωση του δημόσιου χαρακτήρα των πανεπιστημίων μας. Γιατί οι ανάγκες του κάθε φοιτητή ήταν είναι και θα παραμείνουν στην κορυφή των προτεραιοτήτων μας.

Μαρία Ανδρέου

3ο έτος ΗΜΜΥ